★ ★ ★

Gallery

niedziela, 5 stycznia 2014

Kamil - ochrona oczu

Ochrona oczu w realiach ASG


Po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem inwencji twórczej oraz paroma innymi sprawami postanowiłem coś naskrobać ;)

 Nowe google

Jakiś czas temu, będą chyba 2 miesiące, zgubiłem swoje okulary ochronne firmy UVEX. Jak to się stało? Szedłem o 7 rano do sąsiedniej wsi, gdzie mieszka kolega Mateusz (ten, który wciągnął mnie w asg i pomógł w pisaniu posta o gearboxie), aby spotkać się z nim przed strzelanką. Nie chciałem wkładać okularów do plecaka, żeby się nie połamały i wsadziłem je za kołnierz munduru. Wypadły przy przeskakiwaniu któregoś z rowu... Pomimo szukania ich przez pół godziny, nie udało się ich znaleźć.
Nie można w nieskończoność pożyczać okularków i dlatego postanowiłem zakupić nowe.
Początkowo miał to być ten sam model czyli Uvex X-Trend. Jednakże o ileż lepiej wyglądają google, zwłaszcza z przyciemnianą szybką. Toż to +50 do lansu. Przekopałem serwis aukcyjny Allegro i znalazłem perełkę - używane w Afganistanie przez amerykańskich Marines gogle ESS NVG. Są to jedne z najlepszych balistycznych gogli, co potwierdza fakt używania ich przez amerykańską armię. Gratis do zwykłej przezroczystej szybki dostałem czarną. Z racji na fakt, iż nosił je jakiś dzielny wojak, dostaję teraz +100 do lansu.
Tak wygląda fabrycznie nowy model (mój ma parę małych rysek)

Bartek prosił mnie o coś z teorii ASG, a skoro zacząłem temat gogli, to rozwinę myśl o najważniejszej rzeczy w airsofcie, czyli właśnie ochronie oczu.

Oczy to narząd, który stosunkowo rzadko odrasta :)


Środki ochrony oczu - podział

1. Okulary ochronne - w środowisku airsoftowym najpopularniejszy środek ochrony wzroku. Czemu? Ze względu na swoją małą wagę, kompaktowy rozmiar, a przede wszystkim dobrą cyrkulację powietrza, co zapobiega dużemu parowaniu. Może być to też spora wada, ponieważ nie każde okulary będą idealnie przylegać do twarzy, co może stanowić zagrożenie, gdyż jest prawdopodobieństwo, iż kulka jakimś cudem wleci za okulary i narobi trochę "bałaganu" - nie każde okulary chronią dobrze z boków. Ponadto w czasie biegu, przechodzenia przez przeszkody, skakania itp. mogą one się poruszać, a nawet spaść z oczu, co grozi wypadkiem w razie trafienia kulką.

2. Gogle ochronne - ich zaletą jest doskonała ochrona wzroku. Chronią większą powierzchnię niż okulary, a ich konstrukcja uniemożliwia przedostanie się kulki (jeśli są to chińskie gogle za 20zł kulka może się przedostać w prosty sposób - wizjer przebity na wylot).
Są mniej popularne niż okulary ze względu na wyższą cenę, a także większą podatność na parowanie. Są idealne do działań w warunkach CQB (walka w pomieszczeniach itp.), gdyż istnieje wtedy największa szansa otrzymania postrzału w twarz.

3. Maski ochronne - zapewniają największe bezpieczeństwo. Chronią oczy i całą twarz. Zdecydowanie najmniej popularne, ponieważ ASG dąży do jak największego realizmu, a poza tym nie jesteśmy paintballowcami :)
  

Niepolecane środki ochrony oczu

1.  Siatkowe okulary i gogle - kiedyś bardzo popularne, dzisiaj spotykane bardzo rzadko. Zamiast szybki wizjera, oczy chroni stalowa siatka. Zdecydowanie zapobiegnie ona trafieniu kulką w oko, ale istnieje spore ryzyko, iż rozpryśnie się ona na małe kawałki, które przedostaną się przez siatkę i trafią w oko. Sytuacja ta jest szczególnie prawdopodobna, jeśli gracz zostanie trafiony kulkami biodegradowalnymi. 

2. Chińskie i nieatestowane produkty - produkowane głównie w Chinach i na Tajwanie podróbki. Wielka loteria. Można trafić na naprawdę wytrzymałe okulary za 15zł, ale następne mogą rozpaść się przy trafieniu z relatywnie słabej repliki.

Polecane środki ochrony oczu 

Produkty firm

  • Bolle
  • Peltor
  • Uvex (np. X-Trend, I-vo)
  • ESS  (np. NVG)

Od siebie polecić mogę gogle ochronne z Leroy Merlin kupione za 30zł jako pierwsza ochrona oczu. Mam je do dzisiaj i są naprawdę wytrzymałe. Droższe nie zawsze równa się lepsze. Jednak zawsze najlepiej sprawdzać oznaczenia klas wytrzymałości.

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz